حجت الاسلام و المسلمین سید حسن موذنی این مطلب را در نشست مشترک این معاونت با رئیس سازمان حج و زیارت برای بررسی «تخصیص سهمیه و چگونگی اعزام متقاضیان شاهد و ایثارگر به حج تمتع» بیان کرد.
وی میزان سهمیه اختصاص یافته به بنیاد شهید و امور ایثارگران برای حج تمتع والدین شهدا و جانبازان با درصدهای بالا را به دلیل کثرت متقاضیان، ناکافی دانست و خواستار افزایش سهمیه خانواده‌های شاهد و ایثارگر شد.
موذنی از زحمات و تلاش ‌های شبانه روزی مسئولان و کارشناسان این سازمان در برنامه ریزی و تلاش برای فراهم کردن رفاه و آسایش زائران بیت الله الحرام تقدیر کرد.
حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این نشست اظهار امیدواری کرد که با بررسی‌ های لازم در صورت امکان سهمیه حج ایثارگران کشور افزایش یابد.
در این نشست در خصوص اعزام جانبازان 70 درصد و شرایط ارائه خدمات ویژه به کاروان ‌های جانبازان مقرر شد به دلیل شرایط گرم آب و هوا در عربستان، امکان افزایش خدمات مورد درخواست بنیادشهید بررسی و شرایط حداکثری رفاه برای جانبازان 70 درصد مهیا شود.
همچنین مقرر شد اعزام همزمان کاروان ‌های جانبازان در یک روز مورد بررسی قرار گیرد تا برنامه ریزی ‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.
در این جلسه در مورد سهمیه‌ های اختصاص یافته به خانواده ‌های شهدای منا نیز بحث و تبادل نظر شد تا این مهم نیز با همکاری بنیاد شهید و سازمان حج و زیارت برای این گروه مهیا شود.
در پایان این نشست تفاهم نامه ای جهت هماهنگی برای حج 1396 امضا شد تا اقدامات لازم برای افزایش رفاه و تسهیل در اعزام خانواده ‌های شاهد و ایثارگر انجام شود، این تفاهم نامه شامل وظایف طرفین و میزان سهمیه اختصاص یافته به ایثارگران است.
حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت سهمیه اعزام زائران ایرانی به حج تمتع امسال را 86 هزار و 500 تن عنوان کرد.