شرکت خدمات مسافرتی زیارتی سپیده گشت مروارید با مجوز رسمی

۱۴ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

تاریخچه پیاده روی اربعین حسینی


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
بهروز محمدی

بررسی اعزام زائران در موسم اربعین با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد


رییس سازمان حج و زیارت که در صدر هیاتی به عراق سفر کرده است در آخرین شب حضورش در عراق، در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد به بررسی فرایند و مشکلات ثبت نام و اعزام زائران اربعین حسینی پرداخت.
به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت از بغداد، حمید محمدی، رییس سازمان حج وزیارت که در صدر هیاتی برای بررسی فرایند ارایه خدمات به زائران ایرانی عتبات عالیات به عراق سفر کرده است، شب گذشته با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد با ایرج مسجدی، سفیر کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.
وی در این دیدار با توجه به نزدیک شدن راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی و آغاز فرایند ثبت نام زایرین گفت: ثبت اطلاعات زایرین در سامانه متمرکز اربعین نقش موثری در تسهیل ساماندهی اعزام دارد و قطعا عبور زایرین از مرزهای کشور را روانتر می سازد.
رییس سازمان حج وزیارت در خصوص زایرین عتبات عالیات در طول سال تصریح کرد: افزایش سطح خدمات کمی و کیفی از مهم ترین برنامه های است که سازمان حج وزیارت تلاش دارد با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی ها ی موجود در عراق، و رفع اشکالات موجود، خدمات بهتری به زائران عتبات عالیات ارائه کند.
ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز حفظ جنبه های مردمی زیارت اربعین حسینی را بسیار مهم خواند و اظهار داشت: سفارت ایران نیز برای تسهیل ارایه خدمات به زائران اربعین حسینی آمادگی کامل دارد.

وی به اهمیت و ارزش پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و ادامه داد: اربعین یک حرکت جهانی و مردمی است و باید تلاش کنیم تا این حرکت به صورت مردمی و خود جوش باقی بماند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
بهروز محمدی

قدم قدم با یه علم ایشاالله اربعین میام سمت حرم

قدم قدم با یه علم
ایشاالله اربعین میام سمت حرم
با مدد شاه کرم
ایشالله اربعین میام سمت حرم
میباره اشک چشمام نم نم
رو دوشم کول باره از غم
میبینم هر کیو این روزا
داره آماده میشه کم کم
سختی راحت میشه تو این راه
منتظر مونده بودم چند ماه
راهی میشم با یک سربند لبیک یا اباعبدالله
قدم قدم با یه علم
ایشاالله اربعین میام سمت حرم
با مدد شاه کرم
ایشالله اربعین میام سمت حرم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهروز محمدی

سامانه سماح

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهروز محمدی

توصیه‌ پلیس به زائران اربعین



رئیس پلیس جعل و کلاهبرداری آگاهی ناجا:

🔹زائران اربعین برای دریافت ویزای کشور عراق از طریق سامانه "سماح" اقدام کنند.

🔹فریب تبلیغات دروغین برخی سایت‌ها برای دریافت ویزای ارزان و سریع را نخورید.

🔹زائران برای دریافت گذرنامه شخصا به دفاتر "پلیس+۱۰" مراجعه و به هیچ عنوان مدارک خود را به افراد ناشناس، دفاتر و موسسات غیر مجاز تحویل ندهید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهروز محمدی

از ظرفیت زیارت اربعین باید برای ایجاد یک نهضت اخلاقی درجامعه بهره برد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد:
از ظرفیت زیارت اربعین باید برای ایجاد یک نهضت اخلاقی درجامعه بهره برد
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر از اربعین بعنوان یک ظرفیت بسیار بزرگ یاد کرد و خواستار استفاده از این ظرفیت عظیم برای ایجاد تحول روحی و اخلاقی در جامعه شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکرنماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی امروز در گردهمایی مسئولان و فعالان اربعین حسینی به بیان اهمیت و آداب زیارت اربعین پرداخت و گفت: در کلمه زیارت دو نکته مهم نهفته است که اولی مسئله میل و دوم مسئله عدول است به این معنی که وقتی کسی به قصد زیارت سفر می‌کند تمام توجه و علاقه‌اش به زیارت و شخص زیارت شونده است و از غیرآن نیزعدول می‌کند و به جای دیگر توجه ندارد.
نماینده ولی فقیه سپس با استناد به روایات و تفاسیر مطرح شده درخصوص هدف زیارت ، افزود: زیارت هدف خاصی دارد و این هدف درست خلاف جهتی است که اکنون در جامعه مطرح است.
وی اضافه کرد: برخی افراد به زیارت می‌روند تا حاجت بگیرند و معضلات مادی و معنوی خود را حل کنند البته این اشکالی ندارد که ما ائمه و اولیاء خدا را واسطه میان خود و خدا قرار دهیم لیکن به این نکته مهم که امام صادق (ع) فرموده اند توجه کنیم ، آن حضرت فرمودند هر کسی بعد از مرگ ما، ما را زیارت کند مثل این است که در هنگام حیات مان به دیدارما آمده است یعنی هدف از زیارت آشنایی با امامان و افکار و دستورات آنها و آشنا شدن با سبک زندگی و الگو گرفتن از زندگی ائمه است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهروز محمدی

لزوم قانونمندی زائران ایرانی اربعین در سفر به عتبات عالیات تاکید کرد




حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکرنماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در این نشست طی سخنانی با مهم خواندن استفاده از تجربیات گذشته در سفر میلیونی مشتاقان حضور در راهپیمایی اربعین حسینی ، تصریح کرد: زائران باید قوانین دو کشور ایران و عراق را دراین سفر معنوی رعایت کنند و بدون ویزا به مرزها نروند.
نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با تقدیر از میزبانی عراقی ها از زائران اربعین حسینی، تاکید کرد: میهمان نوازی عراقی ها نباید کم رنگ شود بلکه همه باید در برگزاری هرچه بهتر این مراسم به آنها کمک کنیم.
وی توجه به بعد معنوی مراسم اربعین حسینی را ضروری خواند و گفت: همانطور که در روایات آمده است نباید مسایل رفاهی ، تغذیه و... دراین مراسم در اولویت باشد بلکه مهم معرفت افزایی و بعد معنوی این سفر است.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکربا اشاره به اینکه ستاد مرکزی اربعین مسئولیت برگزاری این مراسم را درکشور بعهده دارد ، افزود: دیگر ارگانها باید هرچه در توان دارند به این ستاد کمک کنند .
وی لزوم استفاده از فضای مجازی و اطلاع رسانی دقیق  به زائران را یادآور شد و تاکید کرد: بعد مردمی مراسم اربعین حسینی همواره باید مدنظر قرار گیرد.
سرپرست حجاج ایرانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل 25 کمیته آسیب شناسی برای حج 96 ، از مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه در مناطق و استان ها خواست نظرات روحانیون اعزامی و دیدگاه خود در خصوص نقاط ضعف و قوت حج امسال را هرچه سریعتر تدوین و ارائه نمایند.
وی تاکید کرد: خدمات رسانی و برگزاری مطلوب حج آنطور که شایسته زائر ایرانی  و مورد رضایت مقام معظم رهبری است باید در اولویت قرار گیرد و همه کارگزاران حج تلاش کنند که رضایت زائر جلب شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهروز محمدی

بلیط همه روزه سپیده گشت مروارید


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهروز محمدی

اربعین

شرکت سپیده گشت مروارید
طبق سنوات گذشته آمادگی خود را جهت اخذ ویزای عراق
به صورت انفرادی و گروهی
در کلیه ایام و همچنین ایام خاص اربعین 
 اعلام می نماید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهروز محمدی

اعمال و مناسبت‌های ماه صفر


حوادث تاریخی فراوانی در ماه صفر رخ داده است که به برخی از آنها اشاره می‌شود:  

اول صفر: وارد کردن سر مطهر امام حسین (علیه السلام) به شام، ورود اهل بیت علیهم السلام به شام ، شهادت زید بن علی بن الحسین علیهم السلام (به روایتی)، آغاز جنگ صفین (بنا بر روایتی)

دوم صفر : مجلس یزید لعنت‌الله علیه بنا بر نقلی، شهادت زید بن علی بن الحسین علیهم السلام (به روایت دیگر)

سوم صفر : ولادت حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) به سال 57 هجری قمری به روایتی.

پنجم صفر : شهادت حضرت رقیه (سلام الله علیها) در سال 61 هجری.

هفتم صفر : ولادت امام موسی کاظم (علیه السلام) به سال 128 هجری، شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام)

هشتم صفر : وفات حضرت سلمان فارسی (سلمان محمدی) رضی‌الله عنه در سال 35 هجری قمری

نهم صفر : شهادت عمار یاسر رضی‌الله عنه در جنگ صفین 37 هجری، شروع جنگ نهروان 38 هجری قمری.

دوازدهم صفر : وفات هارون برادر حضرت موسی (علیه السلام)

سیزدهم صفر : اختیار حکمین در صفین و حیله عمروعاص.

چهاردهم صفر : شهادت محمدبن ابوبکر به دست عمروعاص (بنابر روایتی)

هجدهم صفر : شهادت اویس قرنی در جنگ صفین 37 هجری قمری.

بیستم صفر : اربعین حسینی.

بیست و دوم صفر : صدور توقیع شریف امام عصر (عجل الله تعالی فرجه شریف) برای مرحوم شیخ مفید اعلی الله مقامه 420 قمری.

بیست و سوم صفر : پی کردن ناقه حضرت صالح نبی (علیه السلام) توسط قومش - گرفتار شدن حضرت یونس علیه السلام در شکم ماهی.

بیست و چهارم صفر : شدت یافتن بیماری حضرت رسول اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم)

بیست و پنجم صفر : شانه گوسفند و دوات طلبیدن پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) برای نوشتن وصیت نامه و منع عمر از این کار.

بیست و ششم صفر : دستور پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) به لشکر اسامه جهت آماده شدن در جنگ با رومیان ( بنابر نقل واقدی 11 هجری) ، سالروز انقراض حکومت امویان.

بیست و هشتم صفر : رحلت جانسوز رحمت للعالمین پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در روز دوشنبه 28 صفر سال 11 هجری قمری - شهادت مظلومانه سبط اکبر امام مجتبی (علیه  السلام) در سال 50 قمری.

سی ام صفر : شهادت امام رضا (علیه  السلام) به سال 203 هجری قمری

اعمال ماه صفر

بدان که این ماه معروف به نحوست است و برای رفع نحوست هیچ چیز بهتر از تصدق و ادعیه و استعاذات وارده نیست و اگر کسی خواهد که محفوظ ماند از بلاهای نازله در این ماه در هر روز ده مرتبه بخواند چنانکه محدث فیض و غیره فرموده: 'یَا شَدِیدَ الْقُوَی وَ یَا شَدِیدَ الْمِحَالِ یَا عَزِیزُ یَا عَزِیزُ یَا عَزِیزُ ذَلَّتْ بِعَظَمَتِکَ جَمِیعُ خَلْقِکَ فَاکْفِنِی شَرَّ خَلْقِکَ یَا مُحْسِنُ یَا مُجْمِلُ یَا مُنْعِمُ یَا مُفْضِلُ یَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَ نَجَّیْنَاهُ مِنَ الْغَمِّ وَ کَذَلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنِینَ وَ صَلَّی اللَّهُ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ.

'ای سخت نیرو،و ای سختگیر! ای عزیز، ای عزیز، ای عزیز! خوارند از بزرگی‏ات همه خلقت. پس کفایت کن از من شر خلق خودت را، ای احسان بخش! ای نیکوکار! ای نعمت بخش! ای عطا ده! ای که معبودی جز تو نیست! منزهی تو! به راستی من از ظالمانم. اجابت کردیم برایش و نجاتش دادیم از غم و همچنین نجات دهیم مومنان را، و رحمت کند خدا بر محمد و آل پاک و پاکیزه‏اش!'

سید بن طاوس از کتب أصحابنا الإمامیة نقل کرده که مستحب است در این روز دو رکعت نماز در رکعت اول حمد و إنا فتحنا و در دوم حمد و توحید بخواند و بعد از سلام صد مرتبه صلوات بفرستد و صد مرتبه بگوید اللَّهُمَّ الْعَنْ آلَ أَبِی سُفْیَانَ و صد مرتبه استغفار کند پس حاجت خود را بخواهد.

منابع:

هدایة الانام الی وقایع الایام، محدث قمی، ص 63؛

مفاتیح الجنان، ص 532

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهروز محمدی