در دیدار صبح امروز مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با رئیس سازمان حج و زیارت ، مسائل پروازهای حج امسال مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

🔻حمید محمدی در این دیدار ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون روند برنامه ریزی و اقدامات حج سال جاری گفت: با تلاش هیئت مسکن حج جمهوری اسلامی کار تدارک مسکن در مدینه منوره نهایی شده و بیش از  80 درصد از هتل های مورد نیاز حجاج در مکه مکرمه تامین شده است .

🔺رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اعزام 86 هزار و 500 زائر ایرانی به حج امسال ، برنامه ریزی برای پروازهای حج را یکی مهم ترین بخش های امور اجرایی حج توصیف کرد و اظهار داشت: با توجه به فرصت بسیار کم لازم است شرکت های هواپیمایی ایرانی برنامه مناسبی برای انتقال حجاج تدارک ببینند و آمادگی لازم را داشته باشند.

🔻مهندس فرهاد پرورش مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار، ضمن اعلام آمادگی ناوگان هوایی این شرکت برای خدمات رسانی به حجاج گفت: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خدمت شایسته به حجاج را امری واجب برای خود تلقی می کند و خدمت به زائران خانه خدا برای این مجموعه افتخار است.

🔺مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با توجه به افزایش 35 درصدی حجاج نسبت به سال 94 اظهار داشت: از هم اکنون برنامه ریزی های لازم برای ارائه خدمات پروازی مناسب در حال انجام است و با توجه به افزایش تعداد حجاج روزانه 30 پرواز برای اعزام حجاج به سرزمین وحی انجام خواهد شد.

🔹بر اساس این گزارش قیمت پروازهای حج یکی از محورهای گفتگوی طرفین بود که بر اساس هزینه تمام شده نهایی خواهد شد.

🔸 86 هزار و 500 حاجی ایرانی در مدت زمانی یک ماهه از ابتدای مرداد ماه به حج اعزام می‌شوند.