✅ آقای حمید محمدی سرپرست سازمان حج وزیارت بعد از ظهر امروز-شنبه ٢٦ فروردین ٩٦- در مراسم تجلیل از پیشکسوتان سازمان حج که در پانزدهمین سالگرد تاسیس کانون بازنشستگان حج و زیارت برگزار شد، ضمن تقدیر از پیشکسوتان حوزه حج و زیارت تصریح کرد: تلاش خواهد شد با درنظرگرفتن راهکارهای قانونی و حقوقی برخی امور حج، عمره و عتبات را که امکان برون سپاری آن وجود دارد ، به کانون واگذار شود تا  زمینه خود اتکایی و رفع مشکلات عزیزان پیشکسوت سازمان حج فراهم گردد.
✅ سرپرست سازمان حج و زیارت ادامه داد: بر اساس وظیفه رسیدگی به مشکلات بازنشستگان سازمان در برنامه است و آیین نامه ای در این خصوص در حال تدوین است که پس از تنظیم نهایی اجرایی خواهد شد.
✅ آقای محمدی با بیان اینکه بازنشستگان سازمان حج و زیارت سابقه طولانی در خدمت به زائران بیت الله الحرام و اعتاب مقدس دارند، اظهار داشت: از تجربه این عزیزان در بسیاری از اموری که امکان برون سپاری وجود داشته باشد، بهره خواهیم برد.

✅ دراین مراسم آقای مهدی حمزه ای رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان سازمان حج وزیارت نیز از اقدامات صورت گرفته دراین کانون برای اعتلا و استحکام بخشیدن به آن گزارشی ارائه کرد.
✅ وی گفت : طرح امنیت ، تکریم، عزتمندی و ارتقای سطح معیشتی و توانمند سازی بازنشستگان، وظیفه بگیران و مستمری بگیران سازمان حج و زیارت با حمایت مسئولان بعثه و سازمان حج در اواسط سال گذشته به تایید و تصویب شورای راهبری توسعه این سازمان رسیده است و در صورت تحقق مفاد آن ، این کانون می تواند به خوداتکایی دست یابد.