سرپرست حجاج ایرانی : 86 هزار ایرانی به حج اعزام می شوند

🔹حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر؛ نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت با تاکید براینکه نظرمقام معظم رهبری همواره بربرگزاری حج عزتمندانه بوده است، اظهارداشت: ایشان همیشه تاکید داشته اند حج باید با حفظ موازین مورد نظرما برقرار شود چون حج یک واجب شرعی است و نمی تواند تعطیل شود.

🔸وی افزود: ما ازاول هم اعلام کردیم که مسئله حج را به روابط سیاسی دو کشور پیوند نمی زنیم چراکه حج فریضه دینی و الهی و رکن دین است و برهمین اساس تمام همت خود را بکار گرفتیم تا این فریضه تعطیل نشود و بحمدالله این موفقیت حاصل شد.

🔹سرپرست حجاج ایرانی اضافه کرد: دراین دورازمذاکرات هیئت ایرانی به ریاست آقای حمید محمدی سرپرست سازمان حج و زیارت، گفتگوهای بسیار صریح ، سازنده ومنطقی را با طرف سعودی انجام داد و بعد ازچند بار نامه نگاری و گفتگوهای صریح وروشن نتیجه مطلوب بدست آمد.

🔸نماینده ولی فقیه درادامه به تفصیل دستاوردهای مذاکرات درخصوص حفظ عزت ، کرامت و امنیت حجاج ، نحوه صدور روادید ، امور کنسولی و چگونگی انتقال زائران ایرانی به عربستان و پیگیری امورحقوقی شهدای مسجدالحرام ومنا را بیان و تصریح کرد: در موضوع شهدای منا با استدلال هایی که صورت گرفت مقررشد که کمیته حقیقت یاب به فعالیت خود ادامه دهد تا اینکه ما نظرات و مستندات خود را ارائه کنیم و ما وظیفه داریم در این زمینه پیگیری ها را ادامه دهیم.

🔹وی با تاکید اینکه برخی تصورنکنند که خدای ناکرده در مورد شهدای منا کوتاهی صورت گرفته است، اظهارداشت: ما نظرمان این بوده که قضیه منا باید درگفتگوهای مستقیم و طرفینی حل شود والان این راه درحال بازشدن است و انشاء الله ازطریق گفتگو خواسته مورد نظرما درباره #شهدای_منا نیزتحقق پیدا خواهد کرد.

🔸حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکربا اشاره به اینکه دفترنمایندگی سازمان حج و زیارت درعربستان بزودی فعال خواهد شد، تعداد افرادی را که سال96 از ایران به حج مشرف می شوند بیش ازهشتاد و شش هزارنفراعلام کرد وگفت: درتوافق صورت گرفته برگزاری تجمعات و مراسم دعا درمحل اسکان زائران ایرانی همچون گذشته انجام خواهد شد.

🔹وی تصریح کرد: توافقنامه حج قطعی شده و به امضای سرپرست سازمان حج و زیارت و وزیرحج عربستان رسیده است وما امیدواریم امسال حج خوب ،عزتمندانه و مطلوبی را داشته باشیم و زائران ایرانی با خاطری آسوده مناسک حج و وظایف دینی وعبادی خود را انجام دهند.

🔸نماینده ولی فقیه با تاکیدبراینکه توافقنامه حج درشرایط بسیارخوبی به امضا رسیده است، اظهارداشت: طرف سعودی دراین دوره از مذاکرات منطقی برخورد کرد و توافقی که درنشست و گفتگو با وزیر حج عربستان بدست آمد می تواند نقطه شروع خوبی باشد تا درآینده نیزمسایل مختلف درحوزه حج را از طریق تفاهم پیش ببریم.

🔹وی هماهنگی میان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت را بسیارخوب توصیف کرد و با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کارشناسی هزینه های حج سال 96 ابرازامیدواری نمود که درقیمت گذاری افزایش چشمگیری رخ ندهد.

🔸وی همچنین از کارکنان بعثه ، سازمان حج و موسسات وابسته خواست که با تمام توان برنامه های مورد نظر را دنبال کنند تا همه کارها به موقع و با دقت نظر انجام شود.

🔹سرپرست حجاج ایرانی به کارکنان سازمان حج و زیارت در تهران و دیگر استان ها توصیه کرد که مراجعان را با روی خوش، صبر و حوصله پذیرا باشند ومردم را خوب توجیه و به آنها اطلاع رسانی نمایند و پاسخگو باشند.

🔸وی لزوم استفاده از نیروهای با تجربه و کارآمد درحج سال آینده را یادآور شد وگفت: دربرنامه ریزی ها همه آنچه که یک حج مطلوب را رقم خواهد زد لحاظ می شود و همه با تمام قوت ، قاطع ومحکم کارها رابه پیش ببرند.

🔹نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه بحمدالله مردم نیز از بازشدن راه حج خوشحال اند، افزود: اگر طرف سعودی درحج آینده خوب عمل کند و مواردی را که توافق شده است رعایت نماید ومشکلی پیش نیاید انشاءالله راه برای عمره هم بازخواهد شد.