حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی با اشاره به حدیثی از امیر بیان حضرت علی(ع) گفت: خداوند قبل آنکه از ناآگاهان بخواهد آموزش ببینند، از علما و دانشمندان خواسته است که به ناآگاهان بیاموزند.
به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع‌رسانی حج در کربلای معلی، حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق امروز در همایش دانشگاهیان زائر عتبات عالیات که در هتل جواهر کربلا برگزار شد، اظهار داشت: کربلا دانشگاه عشق، محراب عبادت و ادبستان خداست.

وی از زائران خواست نگرش جدید نسبت به سبک زندگی خود داشته باشند و آن را با سیره حضرت سیدالشهدا هماهنگ کنند و ادامه داد: از ما خواسته شده که رنگ خدایی به خود گیریم و باید دانست که رنگ الهی در آراستگی به اوصاف جمال حق تعالی است؛ چنانکه امام حسین(ع) رنگ الهی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی با اشاره به مقام تسلیم و رضا خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) پدر و معلم بندگی خالص و حقیقی است که به اوج کمال رسید و در سخت‌ترین شرایط و تحمل بزرگترین مصیبت‌ها به خدای خود اعلام می کند؛ من رضا و تسلیم به اوامر تو هستم.

وی با اشاره به این‌که در بهشت تغییر و تحول و فساد راه ندارد، تصریح کرد: انسان زمانی که وارد بهشت می شود، آنجه بخواهد؛ اراده می کند و محقق می شود، بهشتیان زیباترین شکل‌ها را دارند و این زیبایی باطن اعمال صالح و خالصانه آنان در دنیا بوده که در آخرت ظهور و بروز نموده است.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق دانشگاهیان را سنگرنشینان عرصه علم و اندیشه توصیف کرد و افزود: جنگ تمام عیار بین حق و باطل امروز نیز تداوم دارد و در این نبرد بهترین سلاح قلم و زبان است که می تواند اندیشه های کج را اصلاح و یا محو کند و حقایق را به جهانیان ارایه کند.

وی صاحبان علم و اندیشه را مظهر اسم "المحی" خداوند متعال دانست و اضافه کرد: همانگونه که خداوند مردگان را زنده می کند، صاحبان علم می توانند دل های مرده را زنده کرده و به آنان حیات بخشند، از این رو جایگاه صاحبان علم و اندیشه بسیار رفیع است.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی در پایان با اشاره به حدیثی از امیر بیان حضرت علی(ع) یادآور شد: خداوند رسالت بسیار خطیری بر دوش علما نهاده تا در اصلاح حوامع بشری قدم بردارند، خداوند قبل آنکه از ناآگاهان بخواهد آموزش ببینند، از علما و دانشمندان خواسته که به ناآگاهان بیاموزند.